Zoek
Filters

Sportzolder

.Oefeningen onder verlengde spierspanning?

De tijd dat je spieren onder spanning staan is de bepalende factor voor spieropbouw. En ook al denk je ik wil geen spieren opbouwen maar “ik wil afslanken”, weet dan dat spiermassa de vet verbrandende motor is van je lichaam. Als je die massa optimaal in werking zet dan volgt de vetverbranding vanzelf zonder dat je “dikke spierballen” gaat krijgen. Meer spiermassa en meer metabole activiteit in die spiermassa zorgt voor een stijging van de BMR (= verbranding in rust) met 10% tot in sommige gevallen zelfs 30%.  Dat wil zeggen dat je 10% tot 30% meer energie verbruikt “in rust” en zo dus tot 30 % meer gewicht kan verliezen.

De oefeningen zetten een proces in gang dat vooral tijdens de herstelfase en tijdens de rustdagen tussen de sessies een enorm positieve impact heeft op de werking en vooral zorgt voor optimale vetverbranding in je lichaam.

 

Oefeningen in een infrarood warmtecabine?

Kan je de oefeningen niet gewoon op een matje of in de fitness doen? Ja dan kan ook, maar dan riskeer je meer blessures, overbelasting en dus minder vetverbranding, weinig resultaat met meer tijdsinvestering, zonder effect op je cellulitis. Met koude spieren krachtinspanningen leveren is geen goed idee. Zonder infraroodstraling moet je dus eerst minstens 20-30 minuten opwarmen voor je aan de oefeningen kan beginnen. Vergeet ook nadien geen 15 minuten te stretchen anders veroorzaak je stijfheid en spierafbraak. Het gaat dus niet alleen om snelle resultaten maar ook “snel klaar”, een maximaal resultaat in een minimum aan tijd. Infrarood, A '&, B' straling verwarmt de lucht heel weinig, maar wordt alleen effectief wanneer het het lichaam raakt en erdoor wordt geabsorbeerd.

Deze “TFM” staat voor Thermo Fysische Methode, een methode die al meer dan 50 jaar wordt toegepast met bewezen resultaten. Wij hebben alleen het afslank effect van deze methode verdubbeld. Wij combineren namelijk de  gekende “cabine-oefening” -methode  met nieuwe therapeutische inzichten.

 

Cardiotraining met wisselende intensiteit?

In plaats van 30 min tot een uur te fietsen of te lopen aan hetzelfde saaie tempo krijg je met wisselende intensiteitstraining veel meer resultaat op een kortere training. Omdat je zelf je grenzen aangeeft is er ook geen of weinig risico op cardiovasculaire problemen. Om blessures te vermijden wordt er gewerkt met aangepaste cardiotoestellen. 

Personal training

Wil je geen abonnement, maar wel aan je conditie en lichaam werken. Dan kan je ook gewoon een personal training boeken. Gedurende 1u word je dan door één van onze trainers professioneel begeleid op je weg naar een specifiek doel of gewoon een betere conditie en een strakker lijf. Gedurende een uur train je samen op onze mooie sportzolder en als je dat wil schrijven we voor jou een trainingsschema dat je ook verder thuis kan afwerken. Een uur personal trainer kost 65€.

.

Toon als
Sorteren op
Tonen per pagina