Zoek
Filters

Afslanken

Afslanken met “gezonde voeding”

Wil je afslanken dan wordt er voor jou persoonlijk een dieetplan uitgewerkt. De basis voor elk dieet is gewoon gezonde voeding, “echt eten” zoals men zegt. Maar uiteindelijk kies jij, niets is bij ons “verplicht”. Het belangrijkste van elk dieet is dat jij, degene die het dieet moet volgen, het haalbaar en lekker vindt. Daarnaast moet er absoluut een duidelijk resultaat bekomen worden en moet je gezondheid verbeteren. Mooi gezegd allemaal maar wat betekent dit voor jou? Wel we gaan kijken naar hoe je dagelijkse leven eruit ziet, je werk, kinderen, hobby's, wie kookt, waar eet je, wat lust je, wat wil je ...

Aan de hand van al deze gegevens beslis jij mee hoe je dieet eruit zal zien. Dat kan vol groenten en fruit zitten of met maaltijdvervangers, dat kan rijk zijn aan eiwitten of net vegetarisch,  makkelijke keuken zijn of heerlijk speciale receptjes… JIJ KIEST. Maar na je eerste consult ga je sowieso buiten met een persoonlijk eetschema.

Afslanken met “afslank hulpjes”

1/ Het EQ3 Programma:

Dit is één van de hulpjes die je kan gebruiken op weg naar een gezond gewicht. EQ3 is GEEN proteïnedieet of eenvoudige maaltijdvervanger. De EQ3 producten zijn zo samengesteld dat ze je totale lichaamssamenstelling onder handen nemen. De verhoudingen vet/spiermassa totaal en extra cellulair vocht worden nauwkeurig nagemeten en verbeteren zienderogen met het EQ3 Programma. Wij werken zelden met standaard schema's en dus ook niet voor het EQ3 Programma. Zonder afbreuk te doen aan de ware kwaliteit van de EQ3 producten passen we ze deskundig in je dagschema in. Een schema kan 1 tot 3 EQ3 producten per dag bevatten, dagen met EQ3 en dagen zonder EQ3, afhankelijk van wat JIJ wil.

Het schema zal er voor iedereen anders uitzien al naar gelang je doel en de snelheid waarmee je resultaat wilt bereiken. EQ3 producten worden steeds gecombineerd met gewone gezonde voeding, als voorbereiding op een stabiel gewicht.

2/ Het Proteïnedieet of ketodieet:

Een goede optie om uit te testen om af te slanken. Hier kies JIJ om geen koolhydraten te eten. Bij voorkeur eet  je enkel de bouwstoffen, die nodig zijn om de spiermassa te onderhouden eventueel aangevuld met gezonde vetten. De bouwstoffen omvatten eiwitten, vitamines en mineralen. Het is dan aan het lichaam om de energie die je nodig hebt om te functioneren uit de (vet-)reserves te halen. Koolhydraten of suikers probeer je zoveel mogelijk te beperken in dit dieet. Koolhydraten zijn niet ongezond, maar door ze tijdelijk te schrappen verminder je sterk je hongergevoel. Daardoor kan je heel weinig kcal eten en dus sneller afvallen zonder je honger te lijden of je spiermassa af te breken.

Ook dit dieet schrijven wij op maat! Je kan een proteïnedieet volgen op basis van “gewone voeding” met uitsluiting van de natuurlijke koolhydraatbronnen of door gebruik te maken van proteïnesnacks en proteïneshakes  Naarmate je dichter bij je doel komt worden koolhydraten langzaam weer geïntroduceerd in je eetschema waardoor je uiteindelijk toch weer gewoon gezond gaat eten, inclusief de gezonde koolhydraten. Kies je voor Keto dan vervangen we de koolhydraten door gezonde vetten om je van energie te voorzien, uiteraard ook binnen je persoonlijk calorie-budget.

 

Toon als
Sorteren op
Tonen per pagina